lunes, 22 de marzo de 2010

7 Cs Consultative Approach

Fuente: http://www.wizoz.co.uk/sticky_change.html


El cambio es ahora la única cosa que todo el mundo necesita entender y manejar bien, pero parece ser la causa de la mayoría de los dolores de cabeza para los gerentes, consultores y agentes de cambio. Muy a menudo vemos los procesos de transformación de los negocios que parecen tener éxito, pero una inspección más cercana ofrecer soluciones que no lo son.

El programa 7 CS está construido alrededor de una serie de etapas dinámicas, cada uno de los cuales se utiliza para indicar un aspecto diferente dentro del ciclo de vida de consultoría. Cada etapa representa una fase especial, que cualquier proceso de consultoría de cambio seguirá. Dentro de cada fase de un conjunto de sub-elementos y herramientas de diagnóstico se utilizan para mejorar el proceso de contratación. Todos ellos se reúnen para formar un marco de total que actuará como guía para cualquier compromiso.

Day 1
  • Understand the seven factors that cause change not to be sticky

  • Define the consulting intervention

  • Introduce the 7 Cs framework and how it can be applied in client facing engagements.

  • Map personal change project against the common standard.

  • Explain how the 5 STEPS model helps towards the development of an effective client relationship

  • Client – Understand the client's orientation of the world, their perception of the situation and test to ensure that they fully understand the impact and outcome of the desired change.

Day 2
  • Clarify - Determine the nature and detail of the problem to be addressed. Determine what areas pose a risk for the assignment. Ensure that all the necessary shadow factors are surfaced.

  • Create - Ensure that a Managed Create process is applied to balance the focus on divergent and convergent activities to generate a viable solution that has the support of all stakeholders.

  • Change - Understand the fundamental aspects that drive and underpin the change process. Ensure that resistance to the change is managed, the consumer group are properly segmented and all systematic implications are understood in the development of a transformation strategy.

Day 3
  • Confirm - Assure that change has taken place, taking into account the issues of depth and timing.

  • Continue - Ensure that change will be sustained by mapping and managing the forces that will erode the value of the engagement.

  • Close - Close the engagement process with the client, emphasizing the need to release dependency, understand the final outcomes, the differentiated value, new learning and what further action you might undertake.

  • Rapid Mapping - Define and apply a personal questioning structure that allows the delegate to undertake a rapid diagnostic spin with any client.

  • 1-3 month break
Optional Day 4
  • The 7Cs stage 1 assessment process closes the learning engagement and is essentially our Confirm, Continue and Close with the delegates following the 3 day programme.

  • It is designed primarily to test the delegate’s knowledge of the Seven Cs at a conceptual level. It also offers an opportunity for each delegate to indicate they can apply the framework in the workplace.

  • Validation is by a peer review supported by a WizOz licensed 7Cs facilitator.

End


También existe una ruta rápida.
El Marco del ciclo de vida del modelo de las 7CS es simple. Como tal, puede utilizarse en un plazo muy corto para producir una comprensión rica y sólida de la situación del cliente, sin tratar de meterse en los detalles o resolver el problema muy rápido. Esto permite al consultor para que determinen si desean continuar con el proyecto, el cliente para determinar si desean trabajar con el consultor y para ambos jugadores a determinar rápidamente si el proyecto merece la pena seguir.

Fuente: http://www.wizoz.co.uk/Tools/7cs-frame.htm Rapid Mapping


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